Anunt concurs director financiar contabil

CONSILIUL LOCAL AL ORAȘULUI ABRUD

SPITALUL ORĂŞENESC ABRUD

Str.Republicii, nr. 13, jud. Alba COD 515100; Cod fiscal:4562940

Telefon/fax:0258-780439, telefon:780614,780615;

e-mail:spital_abrud@clicknet.ro

Nr. 1445/29.04.2015

ANUNŢ

Spitalul Orăşenesc Abrud anunţă :

Organizarea concursului pentru ocuparea funcţiei de director financiar contabil, pentru o perioadă determinată, de maximum 3(trei) ani, în zilele de 25 si 26 mai 2015 ora 10,00.

Dosarul de înscriere se depune la secretariatul comisiei de concurs : Jr. Şoica Mihai Dorin, în intervalul 30.04.2015 – 15.05.2015. ora 14.

Concursul va avea loc in zilele de 25.05.2015-26.05.2015, ora 10.00, la sediul Spitalului Orăşenesc Abrud.

Informaţii suplimentare la telefon 0258/780614 sau pe site-ul instituţiei www.spitalabrud.ro

  • Condiţii de înscriere și desfăşurare a concursului/examenului
  • Bibliografie
  • Teme cadru pentru proiect.

Condiţii de înscriere si desfăşurare a concursului/examenului.

I Condiţii de înscriere

La concursul de selecţie se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc cumulativ, următoarele criterii generale si specifice.

Criterii generale:

a)au domiciliul stabil in România;

b)nu sunt condamnaţi penal sau în curs de urmărire penală;

c)sunt apţi din punct de vedere medical ( fizic si neuropsihic);

d)nu au vârsta de pensionare, conform prevederilor Legii nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.

Criterii specifice:

a)pentru director financiar- contabil

-sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă în profil economic;

-au o vechime în funcție de conducere de cel puţin 2 ani într-o unitatea sanitară

Dosarul de înscriere trebuie să conţină următoarele documente:

a)cererea de înscriere ;

b)copia actului de identitate;

c)copie legalizată a diplomei de licenţă sau de absolvire, după caz;

d)curriculum vitae;

e)adeverinţa care atestă vechimea în gradul profesional sau în specialitatea studiilor, după caz;

f)cazier judiciar;

g)copii de pe diplomele de studii şi alte acte care atestă efectuarea unor specializări, cursuri, stagii, competenţe/atestate etc., în funcţie de postul pentru care concurează;

h)declaraţia pe propria răspundere că nu este urmărit penal şi nu are cunoştinţă că a început urmărirea penală asupra sa;

i)declaraţie pe proprie răspundere privind colaborarea cu securitatea înainte de anul 1989;

j) adeverinţă din care rezultă că e apt medical, fizic şi neuropsihic;

k) proiectul / lucrarea de specialitate realizat de către candidat;

l) chitanţa de plată a sumei de participare la concurs în sumă de 100 lei, care se va achita la casieria Spitalului Orăşenesc Abrud.

Dosarele de înscriere se depun la secretarul comisiei de concurs la Spitalul Orăşenesc Abrud, până la termenul stabilit pentru finalizarea înscrierilor, care nu poate fi mai târziu de 5 zile lucratoare înainte de începerea concursului, respectiv 15.05.2015. ora 14. Comisia de concurs, în termen de 3 zile de la data finalizării înscrierilor, studiază dosarele depuse şi stabileşte pentru fiecare rezultatul prin înscrierea menţiunii „admis” sau „respins”.

Candidaţii al căror dosar de înscriere a fost respins pot depune contestaţie în cel mult 24 de ore de la data comunicării rezultatului. Contestaţia se soluţionează in termen de 24 de h de la data depunerii de către comisia de soluţionare a contestaţiilor pe o temă din domeniul de activitate al postului.

II. Desfăşurarea concursului /examenului

Pentru ocuparea postului de director financiar contabil, concursul/examinarea constă în următoarele probe de evaluare:

-lucrare scrisă – test grilă de verificare a cunoştinţelor din legislaţia specifică postului -eliminatorie ( pix sau cerneală albastră);

-susţinerea proiectului de management;

-interviu de selecţie.

Probele de evaluare se notează cu note de la 1 la 10.

Lucrarea scrisă de verificare a cunoştinţelor se desfăşoara pe durata a cel mult 3 ore. Pentru a fi declaraţi „Admişi”, candidaţii trebuie să obţină media finală de cel puţin 7,00, iar la fiecare probă , minimum nota 6,00. Media finala a fiecărui candidat se calculează cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor obţinute la probele de evaluare, 7, iar la fiecare probă, minimum nota 6,00. Media finala a fiecărui candidat se calculează cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor obţinute la probele de evaluare. La medii finale egale, departajarea candidaţilor se face pe baza mediei obţinute la testul-grilă/ lucrarea scrisă de verificare a cunoştinţelor, iar la menţinerea egalităţii, pe baza notei obţinute la interviul de selecţie.

Interviul de selecţie are scopul de a permite membrilor comisiei de concurs/examen să constate, analizând şi rezultatele obţinute la lucrarea scrisă de verificare a cunoştinţelor şi proiectul, dacă respectivul candidat îşi va putea îndeplini obligaţiile în noua funcţie şi dacă este cel mai potrivit pentru acest post din punctul de vedere al experienţei profesionale, aptitudinilor de comunicare, aptitudinilor şi cunoştinţelor manageriale şi ambiţiilor profesionale. Interviul de selecţie se desfăşoară în plenul comisiei de concurs/examen.

Comunicarea rezultatelor finale se face prin afişare la sediul spitalului şi pe site-ul www.spitalabrud.ro în termen de 24 de ore de la finalizarea concursului.

Eventualele contestaţii faţă de rezultatele concursului /examenului pot fi formulate în termen de 24 de ore de la data afişării rezultatelor, cu excepţia interviului de selecţie, şi vor fi soluţionate de o comisie de soluţionare a contestaţiilor. Contestaţiile se depun la secretarul comisiei şi modul de soluţionare a contestaţiilor va fi afişat la sediul spitalului.

BIBLIOGRAFIE

PENTRU OCUPAREA FUNCŢIILOR SPECIFICE COMITETULUI DIRECTOR BIBLIOGRAFIE DIRECTOR FINANCIAR CONTABIL

  • Legea nr. 95/2006, privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificările si completările ulterioare;
  • Legea nr. 500/2002, privind finanţele publice, cu modificările si completările ulterioare;
  • Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificările si completările ulterioare;
  • Legea nr. 346/2002, privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, cu modificările si completările ulterioare;
  • Ordin M.F.P. nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instrucţiunile de aplicare a acestuia;
  • Legea nr. 215/2001 – Legea administraţiei publice locale;
  • Legea nr. 273/2006 – Legea privind finanţele publice locale modificata si completata prin Ordonanţa nr. 63/2010;
  • OUG nr. 34/2006, privind atribuirea contractelor de achiziţie publica, a contractelor de concesiune de lucrări publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările si completările ulterioare;
  • H.G. nr. 925/2006, pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor OUG nr. 34/2006, cu modificările si completările ulterioare;
  • Ordsonanta nr. 119/1999, privind controlul intern si controlul financiar – preventiv, cu modificările si completările ulterioare;
  • Ordonanta nr. 81/2003, privind reevaluarea si amortizarea activelor fixe aflate in patrimoniul institutiilor publice;
  • H.G. nr. 400/2014 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2014-2015;

Ordin M.S. nr. 318/2015 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2015 a <LLNK 12014 400 20 301 0 33>Hotărârii Guvernului nr. 400/2014 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2014-2015

  • H.G. nr. 124/2013 (*actualizată*) privind aprobarea programelor naţionale de sănătate pentru anii 2013 şi 2014;
  • Ordin MFP nr. 522/2003, pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv;

Ordin M.F.P. nr. 1.792/2002, pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale;

Ordin M.S. nr. 1043/2010, privind aprobarea Normelor metodologice pentru elaborarea bugetului de venituri si cheltuieli al spitalului public;

Ordin M.S.P. nr. 914/2006, pentru aprobarea Normelor privind condiţiile pe care trebuie sa le indeplineasca un spital in vederea obţinerii autorizaţiei sanitare de funcţionare;

  • Ordin M.S.P. nr. 1567/2007 privind aprobarea valorilor medii naţionale ale indicatorilor de performanta ale managementului spitalului public;
  • Ordin M.S.P. nr. 921/2006 pentru stabilirea atribuţiilor comitetului director a spitalului public;
  • Ordin M.S. nr. 547/2010 pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea sporurilor la salariile de bază, în conformitate cu prevederile notei din anexa nr. II/2 la Leqea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice;
  • Ordin MS nr. 414/2006 pentru aprobarea reglementarilor contabile specifice domeniului sanitar;
  • Legea – Cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului plătit din fonduri publice;
  • OUG nr. 103 din 14 noiembrie 2013 (*actualizată*) privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2014, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice;

TEME CADRU PROIEC/ LUCRARE

TEME CADRU PROIECT/ LUCRARE – DIRECTOR FINANCIAR CONTABIL

Analiza situatiei economico – financiare a spitalului

  • Analiza veniturilor spitalului, pe tipuri de servicii;
  • Analiza cheltuielilor spitalului (pe tipuri, secţii etc.);
  • Alternative de contractare a serviciilor in sistemul asigurărilor sociale de sanatate;
  • Propuneri de imbunatatire a finantarii spitalului din surse publice si private.

Evaluarea spitalului din punct de vedere al calitatii

  1. Calitatea serviciilor;
  2. Calitatea datelor raportate;
  3. Calitatea personalului;
  4. Satisfactia pacienţilor.

Strategia managementului in domeniul achiziţiilor

  1. Stabilirea necesarului de materiale (medicamente, materiale sanitare, alte materiale);
  2. Modalitati de achiziţie;
  3. Evaluarea stocurilor;
  4. Indicatori de eficienta al utilizării stocurilor.
  • Strategia managementului in activitatea de investitii
  1. In echipamente;
  2. Modernizarea de secţii;
  3. Extinderi;
  4. Reparaţii capitale.
  • Fundamentarea bugetului de venituri si cheltuieli in vederea eficientizarii activitatii spitalului
  1. Fundamentarea activitatilor;
  2. Determinarea cheltuielilor pe secţii si tipuri de cheltuieli;
  3. Indicatori de eficienta determinati pe baza veniturilor si cheltuielilor spitalului.

Candidaţii aleg una dintre temele de mai sus şi dezvoltă un proiect care vizează spitalul public pentru care concurează (maxim 8-10 pagini tehnoredactate pe calculator cu fonturi de 14), conform structurii propuse mai jos şi îl depun odată cu înscrierea la concurs.

Evaluarea şi susţinerea proiectului de specialitate se fac în plenul comisiei de concurs/examen.

In urma susţinerii orale a proiectului de specialitate, evaluării conţinutului şi a răspunsurilor date la întrebările comisiei de concurs, fiecare membru al comisiei acordă câte o notă. Nota finală, cu două zecimale, este media notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.

STRUCTURA PROIECTULUI

A.Descrierea situaţiei actuale a spitalului;

B.Analiza SWOT a spitalului: puncte forte, puncte slabe, oportunităţi şi ameninţări;

C.Identificarea problemelor critice;

D.Selecţionarea unei probleme prioritare cu motivarea alegerii făcute;

E.Dezvoltarea planului de management pentru problema prioritară identificată:

1 .Scop;

2.Obiective – indicatori;

3.Activităţi:

a)definire;

b)încadrare în timp – grafic Gantt;

c)resurse necesare – umane, materiale, financiare;

d)responsabilităţi;

4.Rezultate aşteptate;

5.Monitorizare – indicatori;

6.Evaluare – indicatori.

MANAGER,

EC. ANCA IONELA